Beginners – feel good film af høj kvalitet

Er der noget bedre end en rigtig god filmoplevelse? Tja, det er der jo nok, men gode filmoplevelser er noget, der har høj kurs hos mig. Jeg har altid holdt meget af at se en god film og især i biografen. Surt det er blevet så overdrevet dyrt, hvad blev der lige af de billige mandage, hvor man kunne gå i biffen for 30,- kr.?? Men de dyre billetpriser på trods er det at gå i biografen noget, jeg prioriterer højt. Efter en periode, hvor jeg imidlertid ikke rigtig har været i af sted, har jeg haft en del filmoplevelser, der ikke helt har levet op til mine forventninger, og så føles det pludselig rigtig skidt at betale så meget for at sidde i mørket, heldigvis blev den tendens vendt i går. En ven og jeg tog efter arbejde ind for at se Mike Mills Beginners. En rigtig skøn og velspillet film. Historien er super enkelt og kunne meget let være blevet sentimental og banal, men det er den ikke, tværtimod er det en af de bedste feel good film, jeg længe har set. Persongalleriet er egentlig blot en mand, en kvinde, en hund og en far. Olivers forældre har været gift i 44 år, da moren dør, springer den 75-årige far ud som homoseksuel. Anna og Oliver har begge svært ved det med kærester, men er heller ikke i stand til at vælge hinanden fra. Det er en livsbekræftende historie om et far-søn forhold, om kærlighed og om at vælge livet, selv om man er uheldbredeligt syg af kræft. Den varmeste anbefaling af Beginners herfra. Det er helt klart en af de film, der kommer til at indgå i min dvd samling.  

Læs Filmguidens anmeldelse her.
Læs aoks anmeldelse her.
Læs Politikens anmeldelse her.

 

Skriv et svar

