Bogmesse og hygge i Bologna

Tidligt mandag morgen tog jeg til Bologna for at deltage i Bologna Children’s Book Fair. Jeg var dernede for at sælge rettigheder, men mandag havde jeg valgt ikke at tage møder, så jeg var sikker på, at jeg nåede at få set lidt af messen. Min første prioritet var at få set illustratorudstillingen. Det er altid spændende at se et udsnit af illustrationer fra hele verden, at se hvor forskelligt der tegnes og illustreres rundt omkring – fascinerede. Og hvor laves der meget flot. Tirsdag og onsdag var fuld booket med møder, men om aftenen var der mulighed for at nyde den smukke by, solen, mime B&U kollegers gode selskab og den gode italienske mad. Og da jeg var så heldig, at alle mine møder lå tirsdag og onsdag, kunne jeg holde fri i går. Solen skinnede fra en skyfri himmel og jeg vil tro, det var omkring 21 grader. Uden egentlig mål tullede jeg rundt i byen, shoppede lidt, sad og læste i solen og nød stemningen. Jeg sad længe på Pazza S. Stefano og var inde og se den fascinerende Chiesa Di S. Stefano. Den bliver vist kaldt De syv kirker på dansk, da man har bygget flere kirker uden på og i forlængelse af den første. Det er Chiesa Di S. Stefano på billedet ovenfor. Skulle jeg lave en top tre liste over fascinerende og smukke kirker, ville den helt sikkert være blandt de tre. Selv om jeg var ret træt efter de mange og intense møder, nyder jeg messer som denne. Jeg nyder stemningen, at præsentere vores udgivelser og jeg nød byen til fulde. Jeg glæder mig allerede til næste gang og håber inderligt, at de mange møder bærer frugt og at der rundt omkring vil være ikke dansk læsende børn, som kan få glæde af nogle af vores mange gode børne- og ungdomsbøger.

Skriv et svar

