Holder af foråret…

Jeg synes, vinteren har været skøn. Jeg nyder, at vi de sidste to år har haft en masse dage med sne, kulde og solskin. Jeg holder af årstidernes skiften og synes, det er ganske fint med en regnvejrsdag i ny og næ også hen over sommeren, men jeg indrømmer gerne, at jeg foretrækker, at der ikke er for mange af de meget grå og blæsende dage. Og selv om jeg nyder er kold vinterdag, efterårets smukke farver og sommerens varme, er det nu alligevel nok foråret jeg holder allermest af, især på dage som denne, hvor erantis og vintergætter blomstre, himlen er blå og solen skinner og spreder de første varmer stråler. Det er et vejr, der får smilet frem hos de flerste og alle virker gladere og mere fleksibel. Jeg nyder, det foråret gør ved omgivelserne og de følelser det vækker i mig, foråret kommer, når vi vi længes allermest efter lys og varme og det virker som om, at der skal så uendelig lidt til før foråret spreder smil og glæde, hvor sommeren måske mere tages som en selvfølgelig…. På dagen som denne er det svært ikke at bevare optimismen og troen på, at det hele nok skal gå, gid rummeligheden og glæden må vare ved også på grå regnvejrsdage….

Skriv en kommentar