Længsel efter forår

Jeg holder rigtig meget af vinter, når det er rigtig vinter med sne, kulde og solskin fra en skyfri himmel. Jeg synes, at denne vinter i det store hele har været gavmild på den front, og jeg må indrømme, at jeg har nydt det. Nydt den bidende kulde, nydt lange gåture og det smukke landskab, men nu er det 2. marts og jeg længes efter forår. Længes efter at se knopper på træerne, vintergækker, der skyder op ad jorden og efter at lægge vanterne langt væk. For at hjælpe foråret lidt på vej, har jeg sat en påskelilje i mit køkkenvindue og det hjælper, hver morgen smiler den til mig og jeg tror på, at foråret er på vej. Og jeg nyder, at det ikke længere er mørkt, når jeg skal hjemmefra om morgenen og at aftenmørket allerede er begyndt at sænke sig senere. Jeg tror på, at foråret er på vej, det ydre såvel som det indre.

Skriv et svar

