Løve’s bog- og vincafe

Nu hvor jeg er i arbejdseksil i Århus, en by som jeg holder rigtig meget af, prøver jeg at udnytte tiden bedst muligt. Jeg får set venner og familie. Efter arbejde tog jeg i dag forbi Århus Kunstmuseum, ARoS for at se Asger Jorn udstillingen. Jeg bliver nok aldrig den store Jorn fan, men det var nu interessant at se den alligevel og så fik jeg også set Christian Lemmers meget specielle, men også fascinerende udstilling, Genfærd.

Hidtil har det bedste imidlertid været et besøg på den vidunderlige cafe Løves bog- og vincafe. Det er virkelig drømmen af en cafe. Det er ikke den første cafe, der kombinerer boghandel og cafe, men den hidtil mest gennemførte, af dem jeg har besøgt. Stemningen er god, der er helt utrolig hyggeligt og det er ikke bare en række af best seller, der er udstillet, men nye og gamle bøger i en skøn forening, og man får umiddelbart indtryk af, at udvalget af titler ikke beror på et tilfældigt valg, men at de er nøje udvalgt. Og så indrømmer jeg gerne, at det var dejligt at konstarer, at Josefine Klougarts Hallerne, Sofi Oksanens Stalins køer og Oscar K og Dorte Karrebæks Lejren var på deres top ti liste over anbefalinger. Det er bøger, jeg selv er ret begejstret for, bøger af høj kvalitet og bøger som alle er udkommet inden for den sidste måned.

Skriv et svar

