To på flugt – Disney kan stadig

I dag har mine børn og jeg været i biografen og se To på flugt. Som barn var Rapunzel mit yndlings eventyr. Jeg kan huske, at min storesøster havde en gul eventyrbog. Det var en bog med både folkeeventyr og kunsteventyr. Jeg tror, der var fire-fem eventyr i bogen, men jeg kan kun huske, at Rapunzel og Nattergalen var i, det var mine to favoritter. Jeg havde egentlig glemt bogen, men efter at have set To på flugt i dag, kom jeg pludselig i tanke om den. Jeg kan tydeligt se illustrationerne for mig og fornemme glæden ved af at få læst de to eventyr op. Disneys version er meget forskellig fra det traditionelle Rapunzel eventyr, men To på flugt er en rigtig fin nyfortolkning og et godt bud på en familiefilm her i vinterkulden. Den var super flot lavet og for en gang skyld syntes jeg, det fungerede godt med D3. Det er en rigtig sød historie, der er spændende og med en handling, som fungerer. Og der er action og en rigtig god humor. En Disney film, som når de er bedst og godt i tråd med et klassisk eventyr, der passer ind i den tid vi lever i.

Skriv et svar

