En fin ugle er rykket ind i mit hjem

De seneste år er uglen dukket op på tøj, smykker, wall paper, puder etc. De første var de fedeste og mest originale og sådan er det jo ofte, at pludselig kan det også blive for meget og virke en smule kedeligt og uoriginalt, fordi det pludselig er alle vegne. Jeg må imidlertid indrømme, at jeg stadig føler en vis fascination ved  uglen både som en levende fugl og som symbol. Så da min veninde i fredags kom til middag og havde denne skønne ugle med til mig, blev jeg ret glad. Ikke alene er det skønt at blive overrasket, når man mindst venter det og hun kunne ikke have valgt en meget bedre dag end netop fredag, hvor jeg i den grad trængte til at blive opmuntret, men det er også skønt at vide, at der er en tanke bag. At hun havde købt netop den ugle, fordi hun syntes, det var en rigtig “Anette-ugle”. Så nu har jeg min egen lille krea- og bogugle i stuen, til inspiration og som en kær tanke fra et kært menneske.

2 thoughts on “En fin ugle er rykket ind i mit hjem

Skriv et svar

