Side Brok – ny musik på cd hylden

I går ventede dig mig en dejlig overraskelse i min postkasse. En julegave fra en rigtig god og kær ven. En ven, som jeg ind imellem mødes med til en kop god kaffe og en sludder om løst og fast og især om litteratur, film og musik. Sidst talte vi bl.a. om Anne Lise Marstrand-Jørgensens roman Hildegard, som han vil læse her i juleferien, og i gaven lå en cd: Hildegard von Bingen: Heavenly Revelations, som jeg glæder mig rigtig meget til at lytte til senere i dag.

I pakken lå også to cd’er fra min vens gode ven, som jeg har mødt nogle gange. En ven, der er musiker, men hvis musik jeg aldrig har hørt, men nu har jeg Side Broks seneste to cd’er – Ekte menn og Høge Brelle. Her i formiddag har jeg hørt Ekte menn, og den falder bestemt i min smag. Det er noget andet, end det jeg som oftest lytter til, men ligesom jeg holder af at få anbefalet en god bog eller film, holder jeg også rigtig meget af at blive introduceret til ny musik. Og jeg synes bestemt, at flere i DK skal give Side Brok, som nok primært er et navn i Norge og som synger/rapper på dialekt, en chance. Jeg synes i hvert fald, at det er ret fedt.

Skriv et svar

