Gløgg og lagkage

Så er gløggen sat over.

Begge mine børn er julebørn, så hvert år inviterer jeg min familie til fødselsdagsfejring lille juleaften. Kommer alle bliver vi 20, det fylder godt i min lille stue, men det er altid super hyggeligt. I år var der nogle stykker, der ikke kunne og snevejret har været skyld i endnu nogle afbud, så i eftermiddag bliver vi kun 10. Menuen er altid den samme, et godt miks af fødselsdag og jul. Der serveres gløgg og æbleskiver, lagkage og luciaboller, te og kaffe og i år også en chokoladekage. De sidste par år har jeg selv lavet gløggen helt fra bunden, den smager bedre og det er egentlig rigtig hyggeligt med gryden, der stå og koger løs i fem timer med alle mulige krydderier. Æbleskiverne er også hjemmebagte i år. En gang mente jeg, at det hele skulle være hjemmelavet, jeg er langt mere pragmatisk nu, det vigtigste er, at vi ikke stresser, men har tid til hygge og til at fejre børnene, så hellere købe en pose frosne æbleskiver og en gløggblanding, men i år var tiden og overskuddet til den hjemmelavede løsning.

Skriv et svar

