Ja til højtlæsning

I dag har jeg på min anden blog, lærerværelset.dk skrevet et indlæg om, hvorvidt højtlæsning hjælper børn med læsevanskeligheder. Indlægget skyldes en artikel i Politiken den 21. september, hvor Carsten Elbro argumenterer for, at højtlæsning ikke hjælper børn med læsevanskeligheder. Heldigvis svarede leder for Nationalt Videnscenter for Læsning, Klara Korsgaard igen og argumenterede for de mange gevinster ved højtlæsningen. Jeg synes, Carsten Elbros undersøgelse er vigtig og super interessant, men den må endelig ikke blive et argument for, at højtlæsningen nedprioriteres. Som jeg skriver i mit indlæg, mener jeg, at det er utrolig vigtigt, at der læses højt for vores børn, hjemme såvel som i institutionerne. Og jeg vil til enhver tid argumentere for, at der også læses højt for børn, der kan læse. Så lad det hermed være en opfordring til, at vi fortsat opfordrer til højtlæsning. Læs mit blog indlæg her. I indlægget er der links til artikel og svar.

Skriv et svar

