Smuk fest

I dag kom jeg retur efter nogle helt vidunderlige dage på Smuk fest. Jeg havde min debut på Danmarks smukkeste festival sidste år, hvor jeg forelskede mig i den gode stemning og skønne musik, så jeg lovede lidt mig selv, at jeg skulle af sted igen. Hvor jeg sidste år arbejdede på festivalen, var målet i år, at det skulle være en ren fornøjelse- og nyldelsestur, hvor der var tid og mulighed for at tage alt i et stille og roligt tempo, at nyde musikken og stemningen, og få slappet lidt af. Og da CV Jørgensen blev sat på programmet, var jeg da slet ikke i tvivl om, at jeg måtte af sted. Alligevel var det hele ved at gå i vasken. Der var kun en veninde, der ville med og hun kunne først komme i løbet af fredagen. Men da jeg jo ikke kan sidde hjemme i min sofa og vente på, at verden kommer til mig og da man jo ikke nødvendigvis kun kan høre musik, hvis der står en ven/veninde ved ens side, besluttede jeg mig for at tage alene af sted onsdag. En smule angstprovokerende sådan at tage på festival alene, men hvorfor egentlig? Er det ensomheden, vi er bange for, eller at udstille os som et menneske uden venner? Hvad handler det egentlig om? Jeg er utrolig glad for, at jeg gav mig selv sparket og kom af sted. Da jeg endelig var ankommet og havde fået slået teltet op, føltes det trist ikke at have en at dele det hele med, men sådan en campingplads er jo fyldt med mennesker, så jeg faldt hurtigt i snak med mine festivalnaboer. Og mon ikke vi rent faktisk er mere åbne over for nye kontakter, når vi er alene? Gæstfriheden, imødekommenheden og åbenheden er stor i Bøgeskoven. Jeg har de sidste dage mødt utrolig mange skønne og herlige mennesker, der uden videre har lukket mig ind i deres fællesskab. Tak til dem 🙂 Hånden på hjertet var det skønnest at gå til koncerterne i selskab med en eller flere, en bekendt at danse, skråle og skåle med, men det kan også godt lade sig gøre at være en ene alene fugl og alligevel få en vidunderlig Smuk fest. Torsdag hørte jeg en masse musik og der valgte jeg at gå alene rundt, høre det, jeg ville høre og det var ganske rart og en god oplevelse. Aviserne er kritiske, jeg er ikke enig, jeg synes, der var skønt i Bøgeskoven, musikken og stemningen var i top. Nogle af mine bedste oplevelser var: Efterklang, The Asteroids Galaxy Tour, Mew, Placebo, Volbeat og Magtens korridorer, men Suede, Kasmir, TV2 og så mange andre gjorde det også rigtig godt. Det har virkelig været et sandt overflødighedshorn på rigtig mange fronter.

3 thoughts on “Smuk fest

  1. Pingback: Retur fra Roskilde festival | Anette Østers Blog

Skriv et svar

