Vallekilde Højskole vol. 2

Der er stadig skønt på Vallekilde. Stemningen er god, solen skinner og det flyver med ord, tanker og billeder. Der er kommet gang i skrive- og tegneøvelserne. Mit oplæg i går gik heldigvis godt. Jeg fik sagt det, jeg gerne ville sige og fik en rigtig god respons. Det er rigtig fedt, når folk går aktivt ind i det man siger. Og jeg synes, vi fik sat gang i en god debat. Efter morgensamlingen var der gang i de forskellige workshops. Om aftenen gæstede Lilja Scherfig og Otte Dickmeiss højskolen. De fortalte levende og inspirende om deres samarbejde, imens vi kunne nyde de mange fantastiske illustrationer.

I dag skal vi fejre Skt. Hans, men først efter en flittig dag. Tea Bendix stod for dagens morgensamling. Et skønt indlæg om designerstole i børnelitteratur. En genial og interessant vinkel. Efter Tea indtog Marianne Eskebæk Larsen, Jens Blendstrup og Dy Plambeck scenen. Med udgangspunkt i Dansklærerforeningens forlags serie Min historie, var emnet at skrive ud fra sin hovedstol. At skrive barndomserindringer for børn. En af de bedste paneldebatter jeg har været til, informativ, belvende og berigende.

One thought on “Vallekilde Højskole vol. 2

Skriv et svar

