Bogfestivalen 2010

Så er jeg hjemme efter at have tilbagt to dage på Bogfestivalen på Holmen. Festivalen blev i går åbnet af Kenneth Bøgh Andersen. En rigtig fin åbningstale, som uden tvivl fangede så vel små som store. De forskellige forlag havde flotte udstillinger. Høst/Forum havde sammen med Gyldendal slået sig sammen med Børnenes Boghandel – det fungerede rigtig godt. Der har i løbet af de to dage været oplæsninger bl.a. ved Kim Fupz Aakeson og Anne Sofie Hammer. Albert Winding og Benjamin Koppel spillede og sang Mester sange. Der var workshops, hvor Tea Bendix bl.a. lavede chokolade teater med en stor flok børn og unge. I går blev Klods-Hans prisen uddelt og i dag blev Orla prisen uddelt – en festlighed, der vil blive vist på Ramasjang. I går var der sideløbende med festivalen konference for fagfolk. En rigtig god konferece med meget oplagte indlæg og et debatereden publikum. Jeg vil i morgen lægge et længere indlæg om konferencen og festivalen ud på http://laerervaerelset.dk

Jeg har nydt at være en del af arrangementet og tager hatten af for de to initiativtagere. Det havde været dejligt, hvis endnu flere – især børn med deres voksne – havde fundet vej til festivalen og jeg ville have nydt flere oplæsninger, men jeg synes, alle kan være stolte og glade for en rigtig flot debut. Jeg glæder mig i hvert fald til næste år.

Skriv et svar

