Drager i 3D

Her på feriens sidste dag har Albert og jeg været en tur i biografen. Filmvalget blev Sådan træner du din drage. En ganske hyggelig og god familiefilm, der bygger på det traditionelle eventyr, hvor anti-helten ender som helt. Vi så den i 3D og det var ganske fint, men jeg tror nu også, den havde gjort sig som “almindelig” film. Og selv om det selvfølgelig er fascinerende med 3D, synes jeg, at Prinsessen og Frøen fik mindet os om, hvor fantastisk det er med håndtegnede film og at alt ikke nødvendligvis behøver at være i 3D. Blandt sommerens premiere er Sherk 4 og Toys Story 3 begge i 3D – så det er jo nok en tendens, der er ved at blive det almindelige. Og selv om jeg er skepsis, Sherk 3 var jo ikke imponerende, ender jeg nok med at se dem. Sådan træner du din drage var god, men af nyere animerede film er Up stadig min favorit. Især de første 10 minutter, det er noget af det bedste og mest poetiske, jeg har set i en børnefilm.

3 thoughts on “Drager i 3D

  1. Hej Anette, jeg har endnu set dragefilmen, men den skal jeg have min datter med ind og se. Men 3D! Jeg kan ikke bruge det noget. Måske er jeg blot gammel og sær. Men brillerne driller, og teksten ryger lige i synet på mig. Jeg håber snart 3D droppes – satser på 4D i stedet!

  2. Mit bud vil bestemt også være, at den vil gøre sig rigtig godt som almindelig film. Jeg gik i hvert fald fra biografen med en følelse af, at 3D mest er en undskyldning for at hæve prisen. Men filmen nød vi, så rigtig god fornøjelse!

  3. Up er mageløs. Helt bestemt.
    Har endnu ikke set noget i 3d. Vores biograf har det ikke og vi gider ikke rejse langt efter sådan noget nymodens noget 🙂
    Men prøvede engang 3dactionpakket kortfilm i Legoland. Det var spas. Alle skreg.

Skriv et svar

