Dansk børnelitteraturhistorieskrivning

Til efterårsferien 2008 indleverede jeg min ph.d. afhandling, 24. februar 2009 forsvarede jeg den og fik tilkendt ph.d. graden og den 24. januar 2010 udkom den så i bogform. Dejligt at vide, at den ikke kun er skrevet til et bedømmelsesudvalg, men at den nu kan få sine egne læserer, måske ikke i hobetal, men dem den får, vil sandsynligvis læse den af interesse. Og så glæder det mig selvfølgelig rigtig meget, at den har fået en rigtig fin lektørudtalelse. Der står bl.a.:

“Spændende og velunderbygget læsning, som især påviser nødvendigheden af grundig forudgående refleksion i forbindelse med børnelitteraturhistorieskrivning […] Afhandlingen udgør en ny platform for den danske børnelitteraturhistorieskrivning, da den både tegner et grundigt retrospektivt billede og vender blikket mod fremtiden med sine forslag til retningslinjer.”

Tror ikke, jeg kunne få en meget bedre anbefaling, så i dag smiler jeg om kap med solen.

Solskins-hilsner fra
Anette

2 thoughts on “Dansk børnelitteraturhistorieskrivning

  1. WAW. Jeg er ret tosset med børnebøger og er også brændende intresseret i spørgsmålet om hvordan man formidler til børn. Jeg må prøve om jeg kan låne din afhandling gennem biblioteket.

Skriv et svar

